Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jacqthailand - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jacqthailand - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Mai

(Bericht is met telefoon geschreven, sorry voor de spelfouten)

Alweer een aantal dagen verder en doorgebracht in Chiang Mai.
Vanuit Bangkok heb ik samen met Chantal de nachttrein maar Chiang Mai genomen die uiteraard dik een uur later vertrok dan gepland.
De treinreis was een ervaring op zich. Treinen die hier gebruikt worden zijn nog ouder dan de vooroorlogse treinen die tussen apeldoorn en deventer rijden. Ik deelde mijn "hok" met een jongen uit Zwitserland. Hij was zo enorm nerveus dat hij alleen aan het reizen was dat er geen gesprek te voeren was. Samen even wat gegeten in de trein en gelukkig kregen we toen gezelschap van een jongen en meisje uit Zwitserland. De treinreis duurde 15 uur en ik heb echt als een blok geslapen (waarschijnlijk de jetlag). En nog een pluspunt; ZON!

Aangekomen in Chiang Mai hebben we een taxi gedeeld en gingen we allen naar ons eigen hostel. Dit was het eerste moment dat ik me ineens realiseerde dat ik in mn eentje ben en dat het best raar is om ergens in je eentje binnen te komen en "vrienden" te maken. Ik besloot maar naar het zwembad van het hostel te gaan aan de andere kant van de straat. Dacht dat het daar gemakkelijker zou zijn om nieuwe mensen te ontmoeten. Het was ineens zo'n drempel dat ik maar besloot om een boek te gaan lezen. Ik was nog geen bladzijde verder en ik raakte alweer in gesprek met een nederlander (er zijn er zo belachelijk veel hier..).
'S avonds hebben we met ern groep uit het hostel thais gegeten en zijn we uit geweest. Kwam hier nog mijn collega tegen die mey zijn vrienden op vakantie was. Leuk!

Gister heb ik samen met een nederlander en franse een scooter gehuurd en zijn we naar een waterval vlakbij gereden. Wauw het verkeer hier is zo chaotisch! Het rijden aan links is al wennen, laat staan dat je aan links en rechts wordt ingehaald

Ok de helft mist blijkbaar, zal wel aan mn tel liggen.


  • 08 Oktober 2015 - 17:50

    Adri Rood:

    Hallo Jacqui,

    Leuk om je ervaringen te lezen.
    Hoop dat je er veel van geniet.
    Moest vandaag nog even aan je denken toen ik op NU.NL iets las over Thailand.
    Als je toevallig gaat zwemmen in zee moet je volgens het artikel wat ik gelezen heb goed uitkijken voor de ( op de foto te zien als blauw fluoriserende- )kubus kwal.
    Hij schijnt gifdraden te hebben van ca. 3 meter en is erg giftig.

    Nog veel plezier en ik ga de rest van je verhalen met veel plezier lezen.
    Groet uit Apeldoorn,
    Adri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2015

Time to say goodbye :(

17 Oktober 2015

Pai, chiang mai, phuket, koh phi phi, krabi,

10 Oktober 2015

Chiang Mai + Pai

08 Oktober 2015

Chiang Mai

04 Oktober 2015

1e indrukken Thailand (Dag 1)

Actief sinds 30 Sept. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3827

Voorgaande reizen:

30 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: