1e indrukken Thailand (Dag 1) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jacqthailand - WaarBenJij.nu 1e indrukken Thailand (Dag 1) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jacqthailand - WaarBenJij.nu

1e indrukken Thailand (Dag 1)

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

เฮ้ !

Zo... Dag 1...

Gister om 18:00 uur vertrokken vanuit Schiphol met een directe vlucht naar Thailand. In het vliegtuig bleek ik naast een thais koppel te zitten die geen woord engels spraken. Met handen en voeten probeerden ze mij grappen te vertellen waar ik natuurlijk niets van begreep. Vriendelijk weg lachen of gewoon engels praten hielp om het te stoppen :) Alvast een voorbereiding op wat komen gaat..

Aangekomen op het vliegveld van Bangkok op zoek naar een taxi. Renee had mij verteld dat je niet meer dan 500 baht moest betalen voor een taxi naar het centrum en de aardige kleine thaise man wilde graag 600 baht voor zijn taxi ritje. Ik had natuurlijk teveel medelijden om af te dingen en heb maar netjes de 600 baht betaald. (€15,- voor een taxirit van dik een half uur). Ik had mijn spullen nog niet in de taxi gelegd en er stond al een (nederlands) meisje naast me met de vraag of ik ook naar Khoa San Road ging. Samen de taxi gedeeld en verbaasd rond gekeken waar we in hemelsnaam beland zijn. Overal, maar dan ook echt door de héle stad hangen foto's van het koningshuis. Het koningshuis is hier nogal heilig en er staat zelfs een celstraf op om ze te beledigen. Overigens best creepy dat er op iedere hoek van de straat mega uitvergrote foto's hangen.

Aangekomen op Khoa San Road had Chantal (het nederlandse meisje) besloten dat ze mee ging naar mijn hostel om te kijken of er daar nog plek was. Alleen om het te vinden was nog een hele opgave. Zeker een uur hebben we zwetend rondgelopen om door de thaise mensen van de ene kant naar de andere kant gestuurd te worden. Daarnaast bieden ze nog netjes aan om je gratis af te zetten bij je hostel als je daarna wel even naar die ene dure juwelierszaak gaat kijken. Ehm, we gaan wel lopen dus.

Nadat we hadden ingecheckt besloten we om ergens wat te gaan eten. We hadden nog geen stap buiten gezet en we kwamen alweer drie andere nederlanders tegen die ook wel zin hadden om wat te eten. De eerste thaise maaltijd is een feit! De andere jongens hadden al meerdere malen bij een thais straat tentje gegeten en dit was erg goed geweest. Het regende ondertussen ook enorm hard dus we zijn daar snel gaan zitten. Voor €1,50 Thaise Pad gegeten!

Helaas regende het de rest vd middag en besloten we om maar overdekt cocktails te gaan drinken.
Een van de meiden kwam met het idee om naar de "ghost tower" te gaan. Een super hoog gebouw (zo'n 60 verdiepingen) die ze nooit hebben af gebouwd omdat de kosten te hoog waren. Het schijnt dat je hier in kan klimmen en een super uitzicht hebt over Bangkok. De "ghost tower" was alleen niet echt bekend bij de thaise mensen alleen één taxi chauffeur wist ons wel te brengen. We kwamen uit bij een hotel wat niet hetgeen was wat we bedoelden, maar bedachten dat we ook hier wel omhoog konden gaan.
We kwamen binnen in een enorm chique hotel, waar ze al aangaven dat vrouwen in cocktail dress moesten komen en flip flops verboden waren. We mochten wel naar de 13e verdieping kijken.
Ik voelde me zwaaaar underdressed met mijn rugzak, korte broek, ondergezweet hempje en slippers, maar we besloten toch om naar boven te gaan. Boven was het super mooi, we werden ontvangen alsof we de koniging waren door drie mensen die diepe buigingen maakten, warme handoekjes voor onze handen gaven en ons de menukaart gaven. We direct weg gegaan toen we zagen dat een glas wijn hier €25 kost. HAHA!

Overigens uiteindelijk wel de Ghost tower gevonden, maar deze was met hekken afgesloten inclusief notitie dat als je een poging deed om naar binnen te gaan er strafrechtelijke gevolgen zouden zijn. Helaas geen mooie foto van een rooftop.....

Verder is er hier alleen maar regen en onweer voorspeld dus heb besloten om morgen door te gaan naar de zon. Ik ga denk ik met Chantal naar Chang Mai in het noorden aangezien daar momenteel het beste weer is. Dat word waarschijnlijk weer een lange reis van 15 uur met de nachttrein om daar te komen. Maar eens zien.

Super veel indrukken op 1 dag.. Ben kapot! Dus nu eerst...... Lekker slapen na een kort nachtje van 3 uur.... :)

  • 05 Oktober 2015 - 22:29

    Je Leukste Broer:

    Klinkt goed zusje! Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen! Kun je ook fotos toevoegen hier?

    Geniet ervan!

  • 06 Oktober 2015 - 17:10

    Ineke Bouwmeester:

    Hoi Jacqueline; leuk hoor om het te lezen. ben benieuwd naar je volgende verslag hoor...

  • 06 Oktober 2015 - 18:51

    Diny Overmars:

    Hoi Jacq, leuk om dit zo te lezen! Veel plezier, en slaap lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2015

Time to say goodbye :(

17 Oktober 2015

Pai, chiang mai, phuket, koh phi phi, krabi,

10 Oktober 2015

Chiang Mai + Pai

08 Oktober 2015

Chiang Mai

04 Oktober 2015

1e indrukken Thailand (Dag 1)

Actief sinds 30 Sept. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 3819

Voorgaande reizen:

30 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: